Khamis, 16 Oktober 2014

KEJADIAN KECURIAN DI TAMAN WARISAN PESERAI BATU PAHAT




Dirakam melalui CCTV Tn. Hj. Sarkawi

Pada awal pagi kejadian kecurian berlaku di Taman Warisan.  Basikal  kepunyaan En. Roslee bin Ahmad,  No. 2, Jalan Warisan 7.  Kejadian itu berlaku kira-kira jam 3.35 pagi tadi. Tn. Hj. Sarkawi dapat merakamkan kejadian itu melalui CCTV yang dipasang di rumah beliau (lihat gambar).


Penduduk Taman Warisan diingatkan supaya sentiasa berwaspada dengan kejadian yang berlaku. Berhati-hati apa yang dinamakan "Pelawat Luar" pada waktu malam bermotosikal mundar mandir di Taman Warisan. Sila perhatikan keadaan sekeliling rumah sekiranya terdapat motosikal, kenderaan atau orang yang tidak dikenali berlegar-legar di kawasan rumah atau jiran berdekatan segera laporkan kepada pihak POLIS sekiranya didapati sesuatu kejadian yang mencurigakan. 

Kepada tuan/puan mangsa yang terlibat, pihak AJK empati dan simpati dan diharapkan dapat bersabar atas dugaan-Nya ini. Sekiranya ada perkara yang ingin dikongsikan  bolehlah dimaklumkan kepada AJK Pertubuhan Penduduk Taman Warisan. 

Akhir-akhir ini ramai remaja dan anak-anak muda bermotosikal keluar masuk, mundar mandir di Taman Warisan. Ada juga mereka lepak di Taman Permainan hingga tengah malam. Diharapakan kepada warga penduduk Taman Warisan agar peka dengan keadaan ini.

Mohon kerjasama kepada semua warga Taman Warisan supaya lebih berwaspada dan ingat mengingatkan sesama kita..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan