Sabtu, 4 Oktober 2014

LAGI KEJADIAN PECAH RUMAH DAN KECURIAN DI TAMAN WARISAN PESERAI






Pada minggu lalu berlaku lagi kejadian pecah rumah di Taman Warisan.  Rumah kepunyaan En. Abu Bakar bin Abdul Rahim,  No. 1, Jalan Warisan 3.  Pada masa kejadian penghuni tiada di rumah. Sebelum kejadian ini telah berlaku cubaan pecah rumah kepunyaan En. Shamsudin bin Jaafar dan rumah kepunyaan Tn. Hj. Mohd Shah bin Hamdan di Jalan Warisan Utama.

Rumah berkenaan telah cuba dipecah masuk. Bersyukur kepada Allah cubaan untuk masuk telah gagal. Modus operandi dipercayai untuk mendapatkan wang atau barang kemas dalam masa yang singkat semasa ketiadaan tuan rumah. Kejadian berkenaan telah dilaporkan kepada Balai Polis Batu Pahat.

Penduduk Taman Warisan diingatkan supaya sentiasa berwaspada dengan kejadian yang berlaku. Sila perhatikan keadaan sekeliling rumah sekiranya terdapat motosikal, kenderaan atau orang yang tidak dikenali berlegar-legar di kawasan rumah atau jiran berdekatan segera laporkan kepada pihak POLIS sekiranya didapati sesuatu kejadian yang mencurigakan. Pihak berkuasa tidak akan mengambil apa - apa tindakan terhadap pelapor walaupun setelah disiasat tiada apa yang mencurigakan, selagi niat kita melaporkan hanya untuk melindungi diri dan warga taman amnya.


Kepada tuan/puan mangsa yang terlibat, pihak AJK empati dan simpati dan diharapkan dapat bersabar atas dugaan-Nya ini. Jika ada info yang hendak dikongsi bersama atau bantuan yang diperlukan bolehlah dimaklumkan kepada AJK Pertubuhan Penduduk Taman Warisan. 

Mohon kerjasama kepada semua ahli supaya lebih berwaspada dan ingat mengingatkan sesama ahli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan